reede, 11. veebruar 2022

KAS TEGU RABATAASTAMISE PROJEKTIGA? - Kristel Vilbaste.

 Repliik.


KAS TEGU RABATAASTAMISE PROJEKTIGA? 

Kristel Vilbaste

See on Nigula raba.
Eesti ilusaim rabakaitseala. Raha ajab inimesed lolliks! Et raha tegijaile kurku kinni jääks. See on RMK rabataastamisprojekt, mille eest saadakse kõrgeid Euroliidu rahasid ja millest pasundatakse meedias kui töövõitudest. Mu esivanemad, kes seal rabaservas elanud ja rabaga ühte sammu käinud mitusada aastat, pööravad praegu hauas ringi. Ühepäevaliblikad, kes selle töö tegid ja raba haavasid, peavad karistatud saama! Kui ma seal lapsepõlves isa ja ema rabapealt töölt ootasin, siis sõin seal murakaid ja mängisin kiilidega, seal olen ma ainsama korra hunti näinud, see oli piir, kust raba algas ja pole lootustki, et nüüd, kus järve väljavool kinni, raba mu esivanemate põldudele taastub. Aga mul hakkasid pisarad jooksma, kui Enn ütles, et kraavikopp on üle sõitnud ka näsiniinepõõsast, mille järgi teadsime alati, et kevad on tulnud, see roosade õitega kaunitar on sama vana kui mina. Kohe järve paviljoni tee ääres. Head märgalade päeva!
Agu Leivits ütles, et projekti tegija on Priit Voolaid ja teostaja Mihkel Tiido RMK looduskaitseosakonnast.

Nigula looduskaitseala kaitse-eeskirja väljavõtted :
§ 10. Sihtkaitsevööndi määratlus
(1) Sihtkaitsevöönd on kaitseala osa seal väljakujunenud või kujundatavate looduslike ja poollooduslike koosluste säilitamiseks.
(2) Kaitsealal on kuus sihtkaitsevööndit:
1) Nigula sihtkaitsevöönd;
§ 11. Sihtkaitsevööndi kaitse-eesmärk
(1) Nigula sihtkaitsevööndi kaitse-eesmärk on soo- ja metsaökosüsteemide arengu tagamine üksnes loodusliku protsessina.!!! Ja tänased pildid "üksnes looduslikust protsessist" Aukude sügavus on u 2m...tõelised loomalõksud...









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar