Kolmapäev, 16. märts 2022

Vaba Eestimaa Ajaleht küsimused Taavi Aasale.

 


Foto: Neeme Sihv.

Eesti Vabariigi majandusminister Taavi Aas (KE) jättis küsimustele vastamata.

Tere!


Mõned küsimused netilehelt Vaba Eestimaa Ajaleht:

1. Ellamaale plaanitakse väga mahukat, kallist ja loodusvarasid suures koguses raiskavat raudteeviadukti. Vajadus selle järele on olematu, seda enam, et rongiliiklus vähendab sel maanteel sõitvate autode arvu ja tänapäeval on võimalik teha piisavalt ohtu samatasandiline ristumine.
Teisalt on Ellamaa ja Risti peatuste vahe eriti tiheda loomastikuga ala ja see vajaks hoopis aedade rajamist ning loomatunneleid.

Miks ei ole sellega planeeringus arvestatud? Ning miks rajada viadukti, mis muuhulgas ka venitab raudtee taastamise aega väga kaugesse tulevikku?

2. Varasemalt on raudteede elektrifitseerimisel arvestatud selle optimaalsusega, ehk et kontaktvõrku peeti mõttekaks alates 60 rongipaarist ööpäevas. Kui ka täna on see kaasaegsemate lahenduste jm mõjul number vähenenud, siis Tartu - Valga - Tartu - Koidula jt vähekasutatavate raudteede puhul ei küündi rongipaaride arv kuidagi vajalikule tasemele.

Millise rongipaaride arvu järgi täna saab otsustada elektrifitseerimise otstarbekuse üle ja milline uuring on olnud aluseks elektrifitseerida kogu Eesti Raudtee taristu, hoolimata täielikust ebarentaablusest teatud lõikudel?

3. Kui kaugel on Saku (Männiku) ja Hagudi jaamade taastamine? 
See oleks ju vajalik rongiliikluse paremaks muutmiseks edelasuunal ja koosseisude optimaalsemaks kasutamiseks.

4. Miks üheski maakonnas (välja arvatud üksikud näited) ei edene juba aastaid busside sidumine rongidega?

5. Kui kaugel on Sõmeru, Energia, Vorbuse rongipeatuste taastamine? Miks nende taastamine on jäänud seni tähelepanu alt välja?

6. Tallinn - Tartu - Riia rongiühendus on äärmiselt oluline ja on vastutustundetu  olnud see kõrvale jätta. Kunagist uuringut, mis kuulutas selle mittetasuvaks, oli koostatud väga vildakalt.
Miks ikkagi ei soovita seda ühendusvõimalust tagada?

7. Tartus kulutati suur osa eurorahadest muude transpordiliikide ühendamiseks rongidega, aga selle sisse ei mahtunud maakonnaliinide bussipeatus. Täna plaanitakse taas kallist tunneli projekti, mis ei lühenda kellegi teed rongilt parklatesse ega ka mitte maakonnaliinide bussipeatusesse.
Juhin tähelepanu sellelegi, et siiani pole kaubarongide seismist Tartus lõpetatud (Kärknasse jm) ning praegune mittekasutatavad raudteeharud oleks Tartu jaamas aeg üles võtta ning rajada nende asemel bussijaam. Seega, kui tunnel isegi rajada, tuleb selle projekteerimisel jätta võimalus tunnelist väljuda ka praeguste kaubateede pool.

Miks kulutatakse raha ebaotstarbekalt ja ei tehta tavaülekäike jaamas, kus rongide kiirused on väikesed? Millal rajatakse mitmekohaline maakonnaliinide bussipeatus ja hakatakse "muu Eesti" kõige olulisemas piirkonnas busse rongidega siduma?

Lugupidamisega

*********************************


Lingid pealkirjadena leiate siin. Piisab vaid loole klikkamisest, kui see avaneb.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar