laupäev, 1. aprill 2023

Küsimused Eesti Raudtee juhile Kaido Zimmermannile.

 


Lp. Kaido Zimmermann!


1. Mis seisus on Rohuküla raudtee ehituse jätkumine?

2. Kas selleks saab kasutada siiski EL-i toetusraha?

3. Millal alustatakse võsa mahavõtmiseks ja trassi ettevalmistustöödega?

4. Kõik eeldatavad valitsuserakonnad lubasid enne valimisi jätkata Rohuküla raudtee taastamisega. Milliseid arutelusid nende erakondade poliitikutega on toimunud?

5. Kas ja milliseid hankeid on toimunud peale projekteerimise ja kas on ka teoreetiliselt teada koostööpartnerid või hangetel osalejad?

6. Millises seisus on Koidula - Valga raudtee rööpad, liiprid, ballast jm rajatised?

7. Millal alustatakse perroonide ehitamist Lillekülas (edela- ja idasuund), Sõmerul, Energias, Tiksoja ülesõidul jm koos parklate ja bussipeatustega vahetult perrooni juures?

8. Mis takistab Tartu - Koidula lõigul käivitamist 5-6 rongiga ööpäevas (osaliselt Põlvani või Koidulani/Piusani ajal, kui koosseis ometi seisab päevasel ajal Koidulas?


Tänud vastuste eest!


Tere!

Meieni jõudsid teie küsimused. Saadan teile vastused:

  1. Mis seisus on Rohuküla raudtee ehituse jätkumine?

Eesti Raudtee sõlmis eelmise kuu lõpus lepingu Reaalprojekt OÜ-ga Haapsalu–Rohuküla vahelise 7,4 km pikkuse raudteelõigu projekteerimiseks. Haapsalu–Rohuküla lõigu projekt koos ehitusloaga valmib 2024. aasta veebruaris. Möödunud aastal valmisid Turba–Risti vahelise lõigu põhiprojektid, millele on väljastatud ka ehitusload. Risti–Haapsalu vahelise lõigu põhiprojektid valmivad aga juba käesoleval aastal. 2024. aasta esimeses kvartalis on olemas kõik Turba–Haapsalu–Rohuküla lõikude projektid ja ehitusload. Edasine raudtee ehitus sõltub Vabariigi Valitsuse otsustest ja finantseerimisvahenditest.

  1. Kas selleks saab kasutada siiski EL-i toetusraha?

See küsimus on suunatud valitsusele, palume MKM-ist küsida.

  1. Millal alustatakse võsa mahavõtmiseks ja trassi ettevalmistustöödega?

Eesti Raudtee ei plaani ehitustöödega (s.h maa-ala puhastamise ja raadamisega) alustada enne, kui on olemas Vabariigi Valitsuse otsus ehitustööde teostamiseks ja vajalikud finantseerimisvahendid.

  1. Kõik eeldatavad valitsuserakonnad lubasid enne valimisi jätkata Rohuküla raudtee taastamisega. Milliseid arutelusid nende erakondade poliitikutega on toimunud?

Hetkel ootame uue valitsuse suunitlusi.

  1. Kas ja milliseid hankeid on toimunud peale projekteerimise ja kas on ka teoreetiliselt teada koostööpartnerid või hangetel osalejad?

Eelpool kirjeldatud täpne seis.

  1. Millises seisus on Koidula - Valga raudtee rööpad, liiprid, ballast jm rajatised?

Koidula–Valga raudtee seisukord on rahuldav, mis võimaldab hetkel sõita kehtestatud kiirusega.

  1. Millal alustatakse perroonide ehitamist Lillekülas (edela- ja idasuund), Sõmerul, Energias, Tiksoja ülesõidul jm koos parklate ja bussipeatustega vahetult perrooni juures?

Uute peatuskohtade rajamine käib koostöös kohalike omavalitsuste ja reisiveo ettevõttega. Antud asukohtades ei ole Eesti Raudteele kui taristu omanikule avaldatud soovi uute platvormide rajamiseks.

  1. Mis takistab Tartu - Koidula lõigul käivitamist 5-6 rongiga ööpäevas (osaliselt Põlvani või Koidulani/Piusani ajal, kui koosseis ometi seisab päevasel ajal Koidulas?

Rongide tellimuse teeb sõidugraafikusse reisiveoga tegelev ettevõte.

 

Parimate soovidega

 

Monika Lilles

Kommunikatsioonijuht/Communication manager


AS Eesti Raudtee
Telliskivi 60/2, 15073 Tallinn, Eesti
T
 +372 615 8677

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar