teisipäev, 5. mai 2015

INTERVJUU. TÄNAVAKUNSTNIK IZAK ONE - Neeme Sihv


Mulle meeldib kunst ja seepärast märkan seda ka tänavatel, nagu paljudki meist. Tõsi, Eestis on see minu jaoks 99% andetuse näide, mitte kunst, selline arvamus on kujunenud kõike seda sodimist seintel nähes. Kuid siiski leidub ka tõelist kunsti! Sattusin ühe pildi peale facebookis ja küsisin seepeale mõned küsimused autorilt, kunstnikunimega Izak One.



Kus olete sündinud ja kuidas sattusite Eestisse?

Ma sündisin Antofagastas, Tšiilis ja ma tulin Eestisse, sest mu tüdruksõber on siit pärit.

Mida annab tänavakunst ehk graffiti Teie jaoks? Kas iga tänavakunst on graffiti?

Graffiti on mu töö ja annab mulle võimaluse reisida erinevates riikides ja linnades. Graffiti on graffiti, aga tänavakunst on ''mõiste'', mis sisaldab erinevat sorti väljendust ja kunsti mida mängitakse tänavatel üle maailma. Nt tänavakunsti sisse kuuluvad graffitid, šabloonid, kleebised, rajatised jne, jne, jne.

Mida Te kõige rohkem ütlete vaatajale oma piltidega?

Mulle meeldib edastada oma mõtteid piltidega realistlikus stiilis, kuid kõige olulisem minu jaoks on püüda kaasata vaatajad

Kas Te peate õigeks tõelist kunsti tänavatel või mõistate ka kõige tavalisemat labast 

sodimist?


Kui ma räägin graffitist, siis mulle ei meeldi eraldi liigitada (sodimine) , ebaseaduslik või seaduslik, minu jaoks on see kõik graffiti. Aga kui me räägime tänavakunstist siis on see natuke erinev, see sõltub, milline on sekkumine tänaval. Sest sa ei saa kunagi aru graffiti meistriteosest konkreetseid silte nägemata (nt sodimine). Esiteks see kõik vajab tehnika arengut ja mõtlemist.

Kas tänavakunstniku jaoks on oluline salaja tegutsemine? On see 

adrenaliinivajadus? Või saab parima tulemuse avalikust tegutsemisest ja "lõuendi 


seaduslikkusest"?


Ma arvan, et see on oluline, kui teil on pommitaja või " ebaseadusliku graffiti kunstnik'', kuid see kõik sõltub teie tööst. Adrenaliinist rääkides, muidugi iga graffiti tegelev kunstnik vajab seda. Minu puhul, kui mul on ebaseaduslik sein, ma ikka üritan teha midagi "head", nagu siis, kui mul oli luba ...Pole kahtlust, et minu puhul parimad tulemused on, kui mul on juriidiline sein, sest kogu mu tähelepanu on juhitud maalimisele ja eesmärk proovida teha midagi kvaliteetset. Ebaseaduslikul juhul peate panema ühe silma oma tööle ja teise silmaga jälgima oma seljatagust juhuks, kui politsei teile läheneb ....

Millist "lõuendit" peate kõige sobivamaks? Kiviseina, transpordivahendit, varemeid?

Ma olen üks neist, kes arvab, et igal pinnal linnas on ruumi, kuhu oleks hea maalida graffitit aga minu lemmik on sile betoonsein, Mitte klotsidel!!! Hahaaha, mis puudutab varemeid, siis see sõltub, kui need ei ole kaitstud muinsuskaitsega, siis see on okei ...

Kui looming on vanal seinal, kas sellise lammutamine mõjub kunstniku hingele 

tugevalt? Või oleks oluline mõnegi teose jõudmine muuseumi, kunstigaleriisse? Et 


säiliks igavesti?


Pole kahtlust, et kui see juhtub, siis sa oled kurb, kuid igal tänavakunstnik on teadlik sellest, et see on osa mängust ...tänavad on elusad ja nad muutuvad pidevalt ... Olen eksponeerinud nii muuseumi kui ka galeriid, kuid reaalne iseloom tõdeb, et tänavakunst ja graffiti on ajutised.

Millised plaanid on tulevikuks?

Luua uuring siin Eestis ning jätkata maalimist teistes Euroopa riikides või teistes maailmajagudes.

Mida ütleksite neile, kelle vara on rikutud andetu "kunsti" tõttu?

Et ma olen siin ! Leida omale sein ! Ja kui sa ütled, et sa lugesid seda intervjuud, siis teen sulle erihinna.

 facebook.com/izak.one

Millised hobid on Teil peale tänavakunsti?

Ma olen diplomeeritud arhitekt aga kui ma ei maali graffitit, siis ma alati joonistan ... ahh sõidan koos oma koeraga jalgrattal.

Mida arvate Rubensist, Tizzianist, Aivazovskist jt möödunud aegade kunstnikest?

Kõik nad olid suured kunstnikud oma vastavatel ajastutel ja ma tahan öelda paar sõna nende teoste kohta:
Ruben oli dramaatiline (dramatism);
Tizzian oli sensuaalne ja kerge;
Aivazovskil oli uskumatu võime, eriti liigutada merelaineid . Aga kahtlemata minu jaoks kõige olulisem on Leonardo Da Vinci, tema kujutlusvõimel ei ole piire.

Mis on Teie kodanikunimi?
Ma eelistan olla lihtsalt Izak One. Tänan teid !

Tänan!


Tõlkinud Kadi Kadak











Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar