neljapäev, 16. aprill 2015

TERE, HR PEAMINISTER - Sigrid Ojavee

Foto: N. Sihv.


Tere, härra peaminister!

Kirjutan teile kirja, kuna teil on viimasel ajal olnud väga palju arvamusi. Noh, on ka minul oma arv
amus, kuid see peaks teie omast olema üle, sest rahva arvamus on riigi huvi. Ent kas ikka on? Kuidas saame väita või tunda, et elame demokraatlikus riigis, kui rahva arvamus ei loe mitte midagi? Rahva arvamus loeb niivõrd vähe, et mul on mõtekam avaldada see kiri oma ajaveebis kui saata seda otse teile-kuid milleks peakski teile seda saatma kui teie uhketele silmadele need read grammivõrdki korda ei lähe? Loodetavasti puudutab see rahva südameid, sest rahvas on see, kelle arvamus tegelikult loeb, härra peaminister!

Kes olen mina-see jultunud inimene, kellel on õigust üle tulla teile oma arvamust näkku loopima? olen Sigrid, kõigest 20-aastane töökas ja tragi Maarjamaa kodanik. Õpin, töötan ning sõidan autoga kah. Täitsa ökonoomne auto on- Saabiroju aastast 98′ ning paremat ei oskakski tahta. Mina isiklikult olen rahul, kuid ega teil vist ei kõlbaks mitte kunagi korrakski oma uhkest Audist minu ustavasse ratsusse istuda. Eks härra peaministergi tea, et autoga on hea ja mugav ühest punktist teise liikuda, eriti kui sõitmise teeb teie eest sohver – mina paraku liigun autoga harvem – ühistransport on mulle kui õpilasele pealinnas tasuta (mis pole paraku teie partei teene), seega milleks ressursse kulutada autoga sõitmisele. Küll aga pole ma teps pealinna tüdruk – vahel tahaks sõita teise Eestimaa otsa ning külastada oma perekonda. Mine bussiga ütleksite siinkohal? Läheks tõesti kui viimase aastakümne võimupartei poleks intensiivselt maapiirkondade elujõulisuse vähenemisele nii palju kaasa aidanud – mis bussiga ma sinna minna saaksin? Viimased 30km käiksin jala, sest see oleks tõesti ökonoomsem.


Aga teate seda, peaministrihärra, et alati ei täida ma oma kodumaa riigikassat vaid käin lisaraha teenimas meie Põhjanaabrite juures ning seal olles pole ma isegi mõelnud ühistransporti kasutada. Samas tõesti – on suur vahe kas ma tangin 1,7 e/l eest autot Eesti või Soome palgaga mis erinevad üksteisest neljakordselt. Soovite küll meie armast kodumaad Põhjamaade riikide hulka upitada ning võtate neilt palju eeskuju kuid kahjuks võtate eeskuju valede aspektide osas. Ma ei tea, mis teie peas toimub, härra peaminister, kuid heaoluriikidest mõeldes sooviks Eestimaa rahvas pigem head ja stabiilset haridussüsteemi, tugevat sotsiaalsüsteemi ning elamisväärset palka. Teenin minagi kooli kõrvalt täitsa head elatist, kuid tavalise inimesena pean oma elukulude eest maksma ning isikliku arvamuse kohaselt maksan ma liiga palju näiteks elamiskulude eest:kunagi ei tea mis summas kommunaalid tulevad, millal üürileandja üüri tõstab ja veel enam – ei tea kui palju ta seda tõsta soovib. Kui soovite Põhjanaabritest eeskuju võtta, siis tehke midagi targemat kui kütusehinna tõstmine või invaliidide toetuste vähendamine – reguleerige üüriturgu, et igas mastaabis sissetulekuga inimesed saaksid omale katuse peakohale üürida. Herr pääminister, räägite soome keelt ja puha, kuid arukamad Soome reformid on teie rahapilvedes peast kauge kaarega mööda rännanud.
Aga teate veel seda härra peaminister, et mina olen juba varsti kolm aastat lolli mänginud ja kahe riigi vahet rännanud. Tahan väga Eestis elada, omandada meie kodumaa kõval tasemel haridust, tahan olla siin, kus
on mu pere
on mu juured
on mu süda
aga ma ei saa siin olla, sest vaatamata töökusele, vaatamata heale töökohale, vaatamata heale palgale – mul on raske toime tulla. Kui juba mul on keeruline, siis ma ei suuda ära imetleda neid inimesi, kes selle kuradi miinimumiga saavad hakkama riigis, kus ainuüksi nigela korteri üür on pea kaks miinimumpalka! Seetõttu nii mõnigi ei saa pealinnas elada ning käib kaugematest valdadest pealinna tööle. Valdadest, kust bussiga linna saamine on kas väga keeruline või üleüldse võimatu… Kui te tõesti sellest rahvast hoolite, siis mille pärast loobite neile inimestele kaikaid kodaratesse? Kas praegune palk ei rahulda teie kasvavat ahnust ning seetõttu tõstate aktsiise, et veel enam riigikassat täita?
Jah, ma maksaks heameelega riigile kui selle raha eest kindlustataks, et ükski laps ei lähe tühja kõhuga magama, ükski vanamemm ei peaks aastakümneid töötamise järel saama pensioniks vaid sandikopikaid, kuid mida ma aga ei soovi, on tankida ahnete kantpeade Audisid.


Rahvas peab teile olema oluline: kui viimane siinelav eestimaalane broneerib Tallinn-Helsingi pileti, siis KES teie kullakallist rahakotti täidab? Kes maksab riigile makse?
Ma ei hakka pärima, miks teie ei sõida ökonoomsema autoga.
Ma küsin teilt, härra peaminister, kas te rahvast hoolite?
Mina küll hoolin. Ma ei taha siit lahkuda, mu pere ning ka paljude teiste lähedased ei taha siit minna ning seetõttu ma olen need aastad lolli mänginud, sest ma olen jäänud siia ühe unistuse pärast, ühe eesmärgi tõttu-maksku mis maksab – et saada ise peaministriks. Mina tõesti südamest hoolin oma rahvuskaaslastest ning ma ei kavatse lasta neil enam kannatada!


Lugupidamisega,


tulevane Peaminister (suure P-ga)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar