Risti.
Foto: Neeme Sihv
LÄÄNE-NIGULA VALLAVANEM AIVAR RIISALU KÜSIMUSTELE JÄTTIS VASTAMATA.
Hr. Riisalu!
1. Rohepöörde toetajana näete sulaselget vajadust Risti tuulepargi järele. Kas olete süvenenud ka sellega seotud keskkonnaprobleemidesse? Rohepööre ei tähenda vaid elektritootmise muutumista, aga kakeskkonnaseisundi paranemist muudest vaatenurkadest lähtuvalt?
2. Kuidas püüate sel teemal kaasa aidata elektrienergia säästmise kaudu vallas? Sealhulgas tänavavalgustuses?
3. Mida saaks teha ja teete Rohuküla raudtee taastamise oluliseks kiirendamiseks? Või on paratamatu, et valimislubadused ei tähenda kiireid muutusi ja piisab asjade äärmuseni venitamisest?
4. Rohuküla raudteel jäävad Lääne-Nigula valla piiridesse ka suured loodusmassiivid, mis omakorda piirnevad Marimetsa-Õmma Hoiualaga. Teadaolevalt on see üks aktiivsemaid suurulukite elupaiku, sellega seonduvalt liiguks sel alal suurel arvul loomi ka Rohuküla raudtee trassil.
Ühtegi loomatunnelit (samuti aedadega piiramist) aga Ellamaa - Risti lõigule plaanitud ei ole, see-eest valmistutakse kulutama suurem summa raha mittevajalikule ja keskkonnale olulist koormust avaldavale Ellamaa viaduktile. Kuidas edasi?
5. Kas tänaseks on valminud mingid analüüsid, parandamaks eeltasutud bussiliikluse olukorda vallas ja naaberpiirkondades? Näiteks Risti - Ellamaa bussiliinide pikendamist ja sidumist rongidega Turba Jaam peatuses, seniks, kuni rongiliiklus veel Ristini ei ulatu? Rohuküla - Turba jaam, sidumaks nii kohalikku elu kui parvlaevaliiklust rongidega? Samuti Virtsu - Kullamaa - Turba Jaam?
6. Noarootsi piirkonna ühendamiseks oleks oluline Leediküla (Nigula) rongipeatuse taastamine, mis annaks otseima väljundi P&S süsteemi rakendamiseks ja üksiti välistaks ka sellega seotud autoliikluse kasvu Paliveres ning Vana-Taeblas rongiliikluse taastumisel. Millistel põhjustel ei pea vallavalitsus selle peatuse taastamist vajalikuks?
5. Kas tänaseks on valminud mingid analüüsid, parandamaks eeltasutud bussiliikluse olukorda vallas ja naaberpiirkondades? Näiteks Risti - Ellamaa bussiliinide pikendamist ja sidumist rongidega Turba Jaam peatuses, seniks, kuni rongiliiklus veel Ristini ei ulatu? Rohuküla - Turba jaam, sidumaks nii kohalikku elu kui parvlaevaliiklust rongidega? Samuti Virtsu - Kullamaa - Turba Jaam?
6. Noarootsi piirkonna ühendamiseks oleks oluline Leediküla (Nigula) rongipeatuse taastamine, mis annaks otseima väljundi P&S süsteemi rakendamiseks ja üksiti välistaks ka sellega seotud autoliikluse kasvu Paliveres ning Vana-Taeblas rongiliikluse taastumisel. Millistel põhjustel ei pea vallavalitsus selle peatuse taastamist vajalikuks?
7. Kas pooldate Taeblas raudteetrassi A või B valikut? Kui oluline on inimeste ligipääs rongipeatustele n.ö. iga meetri suhtes ja igapäevaselt?
Parimate soovidega
Ja vastuseid ei tulegi...
VastaKustutaTänan!
KustutaJuba ammu ei tule keskerakondlastelt vastuseid. Inimene ja keskkond on nende jaoks mõistetamatud.