Ma olen gei, aga ma ei poolda samasooliste abielu.
Doug
Mainwaring, abielus
8.03.2013
Kuigi paljud põhjendavad oma vastasseisu samasooliste
abielule religiooni ja traditsiooniga, on seda
võimalik vaidlustada ka lähtudes mõistuspärasest mõtlemisest ja
kogemustest.
"Ma tean oma südames, et inimene on hea - et see,
mis on õige, saavutab lõpuks alati võidu, et igasugusel elu on oma eesmärk ja
väärtus." Need Ronald Reagani 1991. aastal lausutud sõnad olen ma pannud
raami ja riputanud seinale oma kirjutuslaua
taga. Ma pean neid sõnu oma mõtte väljenduseks ja kasutan neid samasooliste
abielu alases diskussioonis.
Ma toetan igati gei- ja lesbipaaride kooselu (tsiviilpartnerlust),
kuid ma olen samasooliste abielu vastu. Kuna homoaktivistid on teinud abielu,
mitte lihtsalt kooselu, oma eesmärgiks, peavad mind paljud ennastjälestavaks ja
reeturist geiks. Olgu sellega kuidas on, aga ma eelistan mõelda endast kui loogiliselt
arutlevast, intellektuaalselt ausast inimesest.
Mõiste „samasooliste abielu“ ei
ole usaldustäratav, kuid poliitiline korrektsus on teinud ilmselge asja
väitmise riskantseks ettevõtmiseks. Sootu abielu ei ole üldse abielu. See on
hoopis midagi muud.
Meedia kirjeldab vastuseisu
samasooliste abielule paremal juhul kui klammerdumist "vanamoodsate"
usuliste tõekspidamiste ja traditsioonide külge ning halvimal juhul kui homofoobia
ja sallimatuse väljendust.
Ma olen alati olnud
ettevaatlik, vältides religiooni või traditsiooni ettekäändeks toomist selle
teema käsitlemisel. Ja selleks on ka põhjust: Minu seisukoha kujunemisel pole
etendanud olulist rolli ei usulised tõekspidamised ega traditsioon, küll aga
loogiline mõtlemine ja kogemused.
Kogemusest õppimine
Kui ma olin noor mees, ei tundnud ma tugevat soovi
abielluda või isaks saada, sest mul olid ülekaalus homoseksuaalsed tunded.
Ma tundsin tugevat tõmmet meeste vastu esimest korda
kaheksa aastaselt, kui vanemad võtsid mind kaasa vaatama filmi Helisev muusika. Kui kõik teised
imetlesid Šveitsi Alpide ilu tohutu suurel ekraanil, ei saanud ma pilku mundris
ja blondilt Rolfilt, kes oli saamas kaheksateist. Pärast seda minu selline kalduvus,
kord ärganud, enam ei kadunud.
Kolledži ajal ja kui ma olin kahekümnendates, oli mul palju lähedasi sõpru, kes olid ilusad,
sportlikud ja intelligentsed inimesed ning väga vaimustavad isiksused. Ma
igatsesin intiimset suhet peaaegu kõigiga neist. Kuid ma nautisin midagi, mis
oli sellest palju suurem ja ülevam - midagi, mis ületas lihalikkuse mitmekordselt:
tõelist sõprade vahelist armastust (philia) – mis on sageli alahinnatud, kuna selle asemel
tõstetakse esile erost.
Ma ei oleks vahetanud oma
suurepärast läbisaamist nende poistega võimaluse vastu nendega intiimsesse
vahekorda astuda. Ja ma ei kahetse seda. Tegelikult tundsin ma ennast alati
kõige õnnelikuma mehena planeedil. Seksist loobumine ei teinud mu elu
õnnetumaks ega vaesemaks. Tegelikult andis see mulle hoopis rikkalikuma
elukogemuse.
Meestevaheline sõprus (philia) on palju parem, tugevam ja rahuldusttoovam kui erootiline
armastus üldse saab kunagi olla. Kuid
nüüd propageerib ühiskond meestevahelist armastust selle madalaimal kujul,
saboteerides selle kõrgemaid väljendusvorme. Geikultuur tegeleb jätkuvalt
kõige (vaadeldes ennast ja teisi mehi peamiselt
seksuaalsete olenditena) seksualiseerimisega, samas püüdes meeleheitlikult
tõestada, et tegemist on mis tahes muu meestevaheliste suhete aspekti
tugevdamisega.
Kui kõik mu sõbrad hakkasid abielluma, hakkasin ka ise
seda esimest korda tõsiselt kaaluma. Sotsiaalse isolatsiooni vältimine ei olnud
parim põhjus, kuid see oli katalüsaatoriks, mis muutis mu elu suunda täielikult.
Kuigi mul oli raske alla suruda teatud seksuaalseid impulsse, leidsin ma oma abielus täieliku rahulolu.
Kohtusin oma tulevase pruudiga esimest korda noortekooris.
Me saime aja jooksul väga headeks sõpradeks. "Hingesugulased" oleks
parim mõiste, mida me teineteise kirjeldamiseks kasutasime.
Pärast kahte abieluaastat, kui olime proovinud
lapsevanemateks saada, teatasid arstid meile, et oleme viljatud. Seejärel
soovisime last adopteerida. Alguse sai pikk, raske ja südantlõhestav protsess. Ja
lõpuks me loobusime. Mind valdasid segased emotsioonid - pettumus vaheldus
kergendusega.
Aga paar aastat pärast seda, kui olime juba alla
vandunud, saime loa lapsendamiseks.
Päev pärast poja koju toomist lapsendamisagentuurist olin
ma nagu ümbervahetatud. Sõites koju lõunale, haaras mind äkki selline
tundetulv, et ma pidin peatama auto teepervel. Mitte kunagi oma elus polnud ma
kogenud sellist puhast rõõmu ja sihikindlust. Ma muudkui kordasin endamisi:
"Ma olen isa," ja tegin seda ikka ja jälle. Miski muu polnud mulle
enam oluline. Ma teadsin täpselt, kuhu ma selles tohutus universumis sobitun.
Kui me kahe aasta pärast tõime koju venna nooremale lapsele, olin ma selleks
juba valmis: ma haarasin kohe ta oma embusse ja andsin teada talle teada oma
tunnetest, meie sugulusest, tingimusteta armastusest ja tagasivõtmatust
kohustusest tema suhtes.
Ei religioon ega traditsioon teinud minust pühendunud
isa. See oli midagi imelist, mis tuli minu seest –see oli suur jõud, mis oli aja
jooksul aina kasvanud. Täielik inimvaimu üllatus. Sel ja paljul muul moel on abielu
- minu side oma laste emaga - teinud mind palju paremaks inimeseks, ma suutsin
enda üllatuseks muutuda selliseks inimeseks, kellest mul polnud enne aimugi.
Intellektuaalne ausus ja
üllatavad järeldused
Kahjuks mõne aasta pärast mu abielu lõppes – mis kahjuks
juhtub paljudega. Sel hetkel võimaldas lahutus mul esimest korda elus uurida
põhjalikumalt oma homoseksuaalsust.
Alguses ma tundsin ennast vabanenuna. Ma käisin kohtamas suurepäraste
semudega ja mul oli paar pikaajalist
suhet. Mitme aasta jooksul sundis intellektuaalse ausus mind tegema mõningaid
ootamatuid järeldusi: (1) kooselu (pereelu) teise mehega on täiesti erinev
sellest naisega, ja (2) jätta lapsed ilma mõlemast soost lapsevanematest
tähendab suurt kuritegu. Lapsed vajavad ja soovivad mõlemast soost vanemaid.
See võttis aega, aga kümme aastat pärast abielulahutust püüdsime
taas oma pere kokku tuua. Nüüd elame ühe katuse all juba üle kahe aasta. Meie
lapsed on õnnelikumad ja tunnevad ennast mitmel moel paremini. Tähistasime
hiljuti koos eksabikaasa ja lastega tänupüha ja jõule ning need olid minu parimad
pühad.
Minu eelistuste tõttu me tõrjume oma seksuaalseid
impulsse. Kas sellega on kaasnenud masendav ohjeldamine, kapisoleku tunne? Ei,
me naudime üksteise seltskonda tohutult. See on tegelikult teinud meie pere vaimselt
tervemaks ja õnnelikumaks. Kas me teeme seda traditsiooni pärast? Religioossetel
põhjustel? Ei, me tegime seda, sest mõistus sundis meid seisma vastu isekatele impulssidele ja taotlema oma laste
heaolu.
Ja mis on kõige imelisem, me peame naisega ennast jätkuvalt
teineteise "hingesugulasteks". Nüüd, isegi rohkem kui kunagi varem.
Viimase paari aasta jooksul
olen ma avastanud korduvalt, et minu otsus olla taas koos oma perega, on
ainuõige. Ühel päeval, kui ma läksin trepist üles, nägin oma kuusteist-aastast
poega möödumas emast, kes elutoas luges. Poiss peatus ja kummardas ema, et teda
korraks suudelda ja kallistada ning kõndis siis edasi. Kahe isaga kodus ei
oleks sellist väikest soojuse ja helluse hetke olnud. Ma olen oma jalgpallifännist poega patsutanud õlale või kaisutanud
teda, aga suudelnud pole me kunagi. Selleks et laps saaks täielikult välja
kujuneda, peavad talle näitama kiindumust mõlemast soost vanemad ja ta peab ka ise
saama seda nende suhtes väljendada. Samasoolistes abieludes selline erisugudest
tingitud suhete täius puudub.
On ehk sada erinevat asja,
suurt ja väikest, mille suhtes vanemad ja lapsed iga nädal kokku lepivad, Emad
ja isad suhtlevad lastega erinevalt. Anda lapsele kaks ema või kaks isa
tähendab hoida tast eemal kedagi, keda
ta meeleheitlikult vajab ja väärib, et olla terve ja õnnelik. See tähendab jätta
laps jäädavalt ilma oma südame sügavaimast igatsusest.
Rikas versus väheväärtuslik
elu
Seksuaalsus on paljude jaoks voolavam
ja keerulisem, kui paljud tahavad tunnistada. Gei- ja heteroaktivistid
teesklevad, et see ei ole tõsi, kuna nad tahavad kindlustada vaid oma positsioone. Kui neil ei õnnestu seda
miraaži säilitada, võib nende organisatsioonide rahastamine kokku kuivada, samuti
kaoks ka nõudlus selliste intervjuude järele televisioonis ja raadios. Kuid
"B""LGBT" keskel annab tunnistust inimese mitmekesisest seksuaalsusest.
Siin kerkib esile väga kurb
tõsiasi, midagi kunagi tavalistes peresaadetes ei käsitleta : Mulle näib, et mehed,
keda olen tundnud, ja kes on jätnud oma naise maha pärast kapist välja tulemist,
elavad tihti vähemväärtuslikku elu ning mõningatel juhtudel on nad peaaegu
täielikult alla käinud- sotsiaalses, perekondlikus, emotsionaalses ja
intellektuaalses mõttes. Nad kohandavad oma maailmavaate ja elurolli vastavalt
sellele, mis on saanud nende elu domineerivaks osaks: vastavalt oma
homoseksuaalsusele. Seejuures vahetavad nad
rikkaliku elu ühemõõtmelise elu vastu. Kuid seda on meile meie
postmodernistlik maailm õpetanud. Ma läksin selle vooluga kaasa mõnda aega,
kuid siis pöörasin selleleselja, kui ma avastasin, et mu elu seiskub ega arene enam edasi.
Mis nüüd?
Meie päevil on eelarvamused geide suhtes väga kahvatu
vari sellest, mis need kunagi olid. Kuid nende eelarvamuste kaotamine ei
tähenda tingimata, et samasooliste abielu oleks vajalik või parim lahendus. On
olemas ka teisi võimalusi, mis ei nõua seniste õigusaktide või kohtuotsuste
kohest ja täielikku muutmist.
Me oleme sattunud keset ägedat võitlust, millel pole enam mingit
pistmist õiguste kui sellistega. See käib ühe mõiste ümber ja selleks on
"abielu“.
Kaks meest või kaks naist koos ei ole abielu selles
mõttes nagu mees ja naine, kes loovad perekonna ja uue elu. Samasooliste suhted
on kindlasti omal kohal ja rahuldustpakkuvad, tehes mõningaid õnnelikuks, kuid
need on traditsioonilistega võrreldes täiesti erinevad nii oma kogemustelt kui
ka iseloomult.
Gei- ja lesbiaktivistid, ja mis veelgi olulisem, neid
tagant utsitavad „edumeelsed“ püüavad
määratleda ümber „abielu“, et luua ideoloogiline agenda, mis
lõppkokkuvõttes püüab perekondi lammutada, muutes need võrdseteks
"sotsiaalseteks üksusteks," avades seega ukse riigi rolli
suurenemisele meie elus.
Ja kuigi samasooliste abielu pooldajad viitavad sellele,
et valitsus peaks nende eraelust eemale hoidma on tõsiasi see, et nüüd kus gei-
ja lesbipaaride koosellu on kavandatud lapsed,
toob see protsess, mis hõlmab mitmeid teisi täiskasvanuid, kel on võimalikud
õiguslikud nõuded nende laste suhtes, kaasa riigi laialdase kaasamise
samasooliste „perekonnaellu“.
Saalomon tegi ettepaneku teha laps pooleks. Tulevikus
peavad kohtunikud tõenäoliselt otsustama, kuidas jagada lapsi kolmeks, neljaks
või viieks. Floridas nõudis üks kohtunik hiljuti, et lapsele märgitaks sünnitunnistusele
kolm vanemat - lesbipaar ja üks geimees (spermatosoide loovutas ühe lesbi ema
juuksur). Ja see ei jää ainsaks juhtumiks.
Statismi pooldajate jaoks seisneb suur väärtus selles,
kuidas Ameerika kultuuri aluspõhi: religiooni ja pereelu - aeglaselt mõraneb.
Mida enam seadusandlus on suutnud nõrgestanud traditsioonilisi perekondi
igapäevasel tasandil, seda enam saab valitsus ennast meie ellu autoritaarsel
viisil tungida. Ja see jätkub.
Texase (Austini) ülikooli sotsioloog Mark Regnerus on
hiljuti väitnud "Minu arust on võimalik tagada sotsiaalset stabiilsust suurema
osa perekondade elu riikliku reguleerimisega, kuid see läheb väga kalliks maksma ja see olukord sarnaneb Huxley
„Heale uuele ilmale. "Nii et see ei ole ainult parim stsenaarium ... vaid
ka kõige odavam. Kui tihti aga pakutakse sulle elus parimat ja odavaimat ühes
ja samas pakendis? "
Abielu ei ole mõiste, mida saab lõputult venitada. See on
püsiv suurus. See on parim lastele ja ühiskonnale. Me ei tohiks võltsida ega
hävitada selle olemust, millega keelame
sellest tulenevaid rikkusi praegustele ja tulevastele põlvkondadele.
Doug Mainwaring on organisatsiooni
National Capital Tea Party Patriots kaasasutaja
Tõlkinud: Pro-Family Est.
Tõlkinud: Pro-Family Est.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar